Структурні підрозділи
- ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ МЕДИКО-САНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ (ЦПМСД) ПОЛІКЛІНІКИ
- Амбулаторія №1 ЦПМСД
- Амбулаторія №2 ЦПМСД
- КОНСУЛЬТАТИВНО-ДІАГНОСТИЧНИЙ ЦЕНТР ПОЛІКЛІНІКИ
- Жіноча консультація
- Хірургічне відділення
- Неврологічне відділення
- Відділення відновного лікування
- Денний стаціонар
- Відділення мобільної паліативної медичної допомоги
- Рентген-діагностичне відділення
- Клініко-діагностична лабораторія
ЕЛЕКТРОННЕ НАПРАВЛЕННЯ. РОЗ’ЯСНЕННЯ НСЗУ
Електронне направлення є умовою для отримання пацієнтом спеціалізованої медичної допомоги безоплатно. Мова про планові консультації у вузьких спеціалістів, інструментальні та лабораторні обстеження, планові госпіталізації.
Електронне направлення виписує той лікар, якому потрібні результати того чи іншого обстеження для оцінки стану здоров’я пацієнта, підтвердження або спростування діагнозу. Це може бути лікар, який надає або первинну допомогу, а саме: сімейний лікар, терапевт, педіатр. Або лікар, який надає спеціалізовану допомогу – такий як хірург, гастроентеролог, невролог та інші.
Є два важливих моменти:
Якщо лікуючий лікар під час консультації призначає пацієнтові певні обстеження, то він має створити на них відповідне е-направлення. Технічна можливість створювати в електронній системі охорони здоров’я направлення є у будь-якого лікаря, зареєстрованого в ЕСОЗ, незалежно від форми власності закладу чи спеціальності лікаря. Лікуючий лікар не повинен відправляти пацієнта за направленням до сімейного лікаря.
Необхідність в отриманні консультації вузького спеціаліста, діагностики чи аналізів визначає саме лікар – за результатом обстеження пацієнта. Пацієнт не може диктувати лікарю, до якого фахівця його слід направити або яке обстеження зробити.
Якщо пацієнт бажає пройти певні додаткові обстеження без призначень лікаря, він може зробити це самостійно і за власні кошти, сплативши їх у вигляді офіційних платежів – через термінал чи касу в лікарні. Для цього електронне направлення не потрібно.
Маючи електронне направлення, пацієнт обирає медичний заклад самостійно. Незалежно від місця проживання чи реєстрації, або того, в якому районі чи місті працює лікар, який виписав направлення.
Коли лікар призначає пацієнту обстеження та виписує електронне направлення, пацієнт отримує на свій телефон повідомлення з номером. Також пацієнт може попросити у лікаря роздруковане направлення. Воно буде містити штрих-код, дату виписки, ім’я та діагноз пацієнта, назву послуги, ім’я та контакти лікаря і додаткові інструкції чи нотатки для пацієнта у разі потреби, дату, до якої дійсне направлення.
Електронне направлення дійсне протягом одного року. Але краще дотримуватись рекомендацій лікаря щодо термінів. Така інформація, зокрема, вказана в додатковій інформації в направленні, якщо лікар роздруковує пацієнтові інформаційну пам’ятку.
Випадки, в яких електронне направлення не потрібно, а медична допомога надається безоплатно:
- якщо пацієнт звертається до лікаря первинної ланки, гінеколога, психіатра, нарколога, стоматолога, фтизіатра, педіатра, а також лікаря, у якого пацієнт з хронічним захворюванням перебуває під наглядом;
- якщо пацієнт отримує послугу платно – офіційно з оплатою через касу медичного закладу;
- якщо пацієнт потребує невідкладної медичної допомоги.
Роз’яснення НСЗУ, 23.10.2021