Анонси та об’яви
Для Вас, пацієнти
Медлікнеп
Медичний календар
ЕЛЕКТРОННА РЕЄСТРАТУРА
ПІЛОТНИЙ ПРОЄКТ “ЕЛЕКТРОННА РЕЄСТРАТУРА
ДЛЯ МЕДУСТАНОВ м. ХАРКОВА”
У 2016 році на базі КНП “Міська поліклініка №8” ХМР було реалізовано пілотний проєкт “Електронна реєстратура для медустанов м. Харкова”, що спрямований на підвищення доступності медичної допомоги та якості обслуговування пацієнтів. Проект був ініційований Департаментом охорони здоров’я Харківської міськради.
Його учасниками виконаний суттєвий обсяг організаційного характеру, розроблено програмне забезпечення, створена необхідна матеріально-технічна база, проведено навчання персоналу, новації поетапно впроваджувались у практичну діяльність.
ПЕРЕДІСТОРІЯ
З 2011 року за рішенням виконавчого комітету Харківської міської ради почато створення інформаційної системи установ охорони здоров’я м. Харкова на базі єдиної інформаційної системи міськради, до якої підключались медустанови. Інформаційна система мала на меті вирішення таких завдання, як:
- забезпечення оперативного обміну інформацією між установами;
- автоматизація і централізація збору звітної і адміністративної інформації;
- забезпечення відмовостійкості функціонування АС диспетчерського управління служби швидкої медичної допомоги міста.
Інформаційна система “Електронна реєстратура” – один з елементів діючої інформаційної системи, її логічне продовження, причому досить важливе, оскільки має явно виражену соціальну спрямованість. Досвід використання подібного алгоритму, накопичений в інших державах, а також у окремих українських медустановах приватної форми власності показали спроможність і перспективність такого підходу.
ПАРТНЕРИ ПРОЕКТУ
З метою впровадження “Електронної реєстратури” у харківських реаліях куратором проекту – Департаментом охорони здоров’я ХМР – був визначений пілотний майданчик, яким стала одна з найбільших лікувально-профілактичних установ Шевченківського району і Харкова – КНП “МП №8» ХМР. Вибір був обумовлений наявністю у колективі необхідного потенціалу та його відкритість до інновацій.
Ініціативу у справі забезпечення технічного наповнення проєкту взяли на себе керівництво і фахівці КП “Міський інформаційний центр”, що представлений на цьому ринку більш як півтора десятки років.
Об’єднання зусиль учасників проекту, вироблення стратегії та тактики спільних дій слугувало відправною точкою нововведень у існуючу практику роботи медустанови.
ЦІЛІ ТА ЗАВДАННЯ ПРОЄКТУ
Основними завданнями проекту “Електронна реєстратура”, реалізованого у поліклініці №8, є:
- підвищення доступності медичної допомоги та якості обслуговування пацієнтів;
- поліпшення й оптимізація роботи реєстратури медустанови, спрощення процесу взаємодії з іншими структурними підрозділами поліклініки;
- впровадження інформаційних технологій як невід’ємної частини функціонування сучасної медустанови, активне залучення до їх використання медичного персоналу.
РЕАЛІЗАЦІЯ ПРОЄКТУ
У результаті реалізації пілотного проєкту у поліклініці функціонує сучасний колл-центр, здійснена автоматизація роботи реєстратури та оптимізація роботи структурних підрозділів, функціонує сучасний веб-сайт, що містить об’ємний інформаційно-просвітницький контент; завдяки створенню зручного онлайн сервісу став реальністю дистанційний запис на прийом до лікаря та виклик лікаря додому. Таким чином, проєкт зробив можливим застосування нового сучасного підходу до питань медичного обслуговування жителів району і сприяв поліпшенню якості роботи лікувальної установи в цілому.
У кінці травня 2016 року у поліклініці №8 була проведена презентація проєкту “Електронна реєстратура для медустанов м. Харкова” за участі понад 60-ти керівників лікувально-профілактичних медичних установ міста.
Вони мали можливість ознайомитися з впровадженими нововведеннями безпосередньо на робочих місцях: у реєстратурі поліклініки, лікарських кабінетах. Зокрема, відвідали жіночу консультацію, хірургічне відділення, відділення статистики, колл-центр. Медпрацівники поліклініки №8 розповіли гостям про роботу з використанням інформаційних технологій, показали, як на практиці застосовується програмне забезпечення, відповіли на численні питання.
Підводячи підсумки зустрічі, директор Департаменту охорони здоров’я Юрій Сороколат із задоволенням констатував, що пілотний проект можна вважати успішним, оскільки він приніс цілком конкретні позитивні результати. Був відмічений істотний вклад у цю нову й перспективну справу колективу поліклініки, її керівника Олени Чумаченко, а також фахівців Міського інформаційного центру, які створили затребуваний інноваційний продукт.
В наступні роки це починання наповнюється новим змістом, вирішуючи певні актуальні завдання. До прикладу, впровадження дистанційного запису пацієнтів на обстеження (мамографія, УЗД та ін.), об’єднання програм по статистичної звітності, комп’ютеризація кабінетів медичних працівників.
Досвід КНП «Міська поліклініка №8» ХМР по створенню електронної реєстратури успішно використовується у комунальних медичних закладах міста.
ФОТОГАЛЕРЕЯ