Skip to main content
пр. Перемоги, 53 м. Харків, 61201 +38(057) 725-11-40, +38(057) 725-11-41

Повідомлення від ЕЗОС: чи може пацієнт передавати лікарю дані з СМС?

Останніми днями в інформаційному просторі з’явилися публікації, що швидко поширюється про те, що лікарі та медсестри зв’язуються з пацієнтами та запитують підтвердження на ті чи інші дії лікаря в електронній системі охорони здоров’я (ЕСОЗ).

Чи телефонують медичні працівники пацієнту, аби отримати підтвердження дій в ЕСОЗ?

Так, існують процеси, у яких медичному працівнику необхідно отримати підтвердження тієї чи іншої інформації у пацієнта. При цьому отримати таке підтвердження можливо не обов’язково відвідуючи лікаря.

Так, зокрема, лікар може особисто зателефонувати пацієнту або ж звязатися іншими засобами телекомунікації (через месенджери) у разі:

якщо в процесі проведення верифікації лікарем виявлено, що у персональних даних пацієнта допущено помилку або неточність лікар по телефону уточнить, чи актуальні дані пацієнта та за потреби – змінить їх. Для цього пацієнт має повідомити лікарю код підтвердження з повідомлення.

Зверніть увагу, що в ЕСОЗ не передбачена жодна “тимчасова перереєстрація” та її підтвердження через СМС.

Рекомендації: що робити, якщо вам телефонує людина, яка представляється медичним працівником?

  • Переконайтеся, що вам телефонує ваш сімейний лікар чи його представник (реєстратор закладу або медична сестра/брат).
  • Якщо це дійсно ваш лікар чи його представник – обговоріть із лікарем, для чого потрібне підтвердження даних. Перевірте свої смс-повідомлення та viber від відправника “ESOZ” та назвіть лікарю відповідний код.
  • Якщо ви не знаєте даних свого лікаря чи маєте певні сумніви – запитайте, з якого медичного закладу вам телефонують, і зателефонуйте туди самостійно, використовуючи офіційний номер (наприклад, з сайту лікарні).
  • Якщо все ще маєте сумніви, зверніться на прийом до свого сімейного лікаря особисто та за нагоди – познайомтеся із ним. Лікар пояснить вам необхідність, чому потрібно підтвердити ваші дані.

Пам’ятайте: справжній медичний працівник не проситиме вас надати інформацію про банкові паролі чи фінансові дані.

У яких випадках пацієнт отримує СМС?

  • при реєстрації в ЕСОЗ або оновленні персональних даних – для підтвердження введених даних та номера телефону;
  • при поданні декларації лікарю – для підтвердження вибору лікаря;
  • при створенні плану лікування – для підтвердження створення плану у ході лікування хронічних захворювань;
  • при запиті доступу до медичних даних пацієнта – для підтвердження доступу лікаря до певних медичних записів пацієнта;
  • при отриманні е-направлення;
  • при формуванні е-рецепта;
  • при формуванні медичного висновку про тимчасову непрацездатність (для е-лікарняного).

Національна служба здоров’я України звернулася до Центру стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки, а також до проєкту BRAMA щодо спростування опублікованих повідомлень, а також передала інформацію про випадки, коли лікар може телефонувати пацієнту та запитувати код підтвердження.

Джерело: НСЗУ Національна служба здоров’я України 


  • інформатор, реєстратори +38 (057) 725-11-40, 
    +38 (057) 725-11-41

  • приймальня директора +38 (057) 725-11-51

  • поліклініка №8 у соцмережах

  • © 2016- КНП «Міська поліклініка №8»  ХМР

  • пр. Перемоги, 53, м. Харків, 61201, Україна

  • E-mail: poliklin8@i.ua

При повному або частковому використанні матеріалів сайту посилання обов’язкове

222