Структурні підрозділи
- ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ МЕДИКО-САНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ (ЦПМСД) ПОЛІКЛІНІКИ
- Амбулаторія №1 ЦПМСД
- Амбулаторія №2 ЦПМСД
- КОНСУЛЬТАТИВНО-ДІАГНОСТИЧНИЙ ЦЕНТР ПОЛІКЛІНІКИ
- Жіноча консультація
- Хірургічне відділення
- Неврологічне відділення
- Відділення відновного лікування
- Денний стаціонар
- Відділення мобільної паліативної медичної допомоги
- Рентген-діагностичне відділення
- Клініко-діагностична лабораторія
У ПОЛІКЛІНІЦІ №8 ПРОВОДЯТЬСЯ ЛОГОПЕДИЧНІ ВІДНОВЛЮВАЛЬНІ ЗАНЯТТЯ ДЛЯ ПАЦІЄНТІВ З ПРОБЛЕМАМИ МОВНОЇ ФУНКЦІЇ

Віднедавна до складу бригади медичної реабілітації відділення відновного лікування КНП «Міська поліклініка №8» ХМР входить фахівець, який надає допомогу пацієнтам з післяінсультними станами та іншими захворюваннями нервової системи, що викликають порушення мовної функції. Про цей новий напрямок медичної допомоги, яку можна отримати у нашому медзакладі, розповідає Людмила Володимирівна Огар, кваліфікований та досвідчений логопед-афазіолог поліклініки.
Найчастішим наслідком інсульту, черепно-мозкових травм та інших захворювань центральної нервової системи є порушення вищих психічних функцій, у тому числі порушення мови.
Такі пацієнти потребують комплексної реабілітації, зокрема, й логопедичного відновлювального навчання, головною метою якого є відновлення мовної функції. Цим займається логопед-афазіолог.
Щоб відновити мову, тим самим поліпшивши комунікативні здібності та якість життя пацієнта, необхідна спеціальна індивідуально розроблена реабілітаційна програма. Фахівець розробляє її для кожного пацієнта, попередньо з’ясовуючи тип дизартрії в залежності від конкретної зони ураження мозку й ступеня вираженості симптомів.
Логопед має у своєму арсеналі велику кількість вправ, з яких він складає тренувальний комплекс для конкретного пацієнта, та проводить з ним заняття, контролюючи виконання вправ.
На перший погляд ці вправи дуже прості навіть для людини з серйозною поразкою головного мозку в результаті травми, інсульту або захворювання. До прикладу, пацієнту пропонується облизати губи, повільно проводячи язиком вправо, потім вліво, потім продовжити вправу круговими обертаннями язиком по губах; скрутити язик в трубочку; по черзі тягнутися кінчиком язика до носа, до підборіддя тощо.
Але насправді за цими вправами стоїть колосальна робота, що полягає у створенні нових нейронних зв’язків у мозку. Оскільки мозок має резерви у вигляді незадіяних нейронів, то при виконанні комплексу спеціальних вправ створюються нові нейронні зв’язки, і в міру їх створення людина знову опановує мовлення.
Зазвичай, тривалість таких занять становить 20-25 хвилин, з урахуванням стану пацієнта їх час може бути продовжено до 40-50 хвилин. Дуже корисно проводити виконання вправ пацієнтом вдома. Такі самостійні заняття з близькими у зручний час є важливою умовою для досягнення позитивного результату.
Слід зауважити, що відновлення мови це тривалий процес, і навіть невеликий прогрес можна сміливо вважати хорошим результатом. Тож взаємодія між афазіологом і пацієнтом повинна бути тривалою і тісною. Спеціаліст також надає пацієнту необхідну психологічну допомогу, спрямовану на підтримку його мотивації продовжувати лікування і боротися за відновлення якості свого життя.
Заняття з логопедом-афазіологом проводяться за призначенням лікуючого лікаря (слід звертатися до лікаря-терапевта, з яким укладена декларація, або до лікаря-невропатолога). За наявності показань (нетранспортабельність, труднощі з пересуванням) фахівець може проводити заняття у пацієнта вдома.
На знімку: Л.В Огар,логопед-афазіолог КНП «Міська поліклініка №8» ХМР