Структурні підрозділи
- ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ МЕДИКО-САНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ (ЦПМСД) ПОЛІКЛІНІКИ
- Амбулаторія №1 ЦПМСД
- Амбулаторія №2 ЦПМСД
- КОНСУЛЬТАТИВНО-ДІАГНОСТИЧНИЙ ЦЕНТР ПОЛІКЛІНІКИ
- Жіноча консультація
- Хірургічне відділення
- Неврологічне відділення
- Відділення відновного лікування
- Денний стаціонар
- Відділення мобільної паліативної медичної допомоги
- Рентген-діагностичне відділення
- Клініко-діагностична лабораторія
П’ЯТЬ ПИТАНЬ ПРО СІМЕЙНОГО ЛІКАРЯ. РОЗ’ЯСНЕННЯ НСЗУ
- Що робити, якщо людина має симптоми COVID-19, але декларацію з лікарем первинної медичної допомоги не уклала?
За відсутності сімейного лікаря слід звернутися до регіональної чи національної гарячої лінії COVID-19. За номером гарячої лінії пацієнту підкажуть, як діяти. Номер гарячої лінії за кожним регіоном – на сайті Міністерства охорони здоров’я або на сайті covid19.gov.ua.
Також, 2 листопада, розпочав роботу всеукраїнський контакт-центр МОЗ із протидії поширенню коронавірусної хвороби: 0-800-60-20-19. Контакт-центр працює цілодобово.
Можна зателефонувати за номером 103. Диспетчер екстреної медичної допомоги опитає пацієнта і визначить, чи повинна їхати бригада ЕМД. Екстрена медична допомога виїжджає на виклик лише у тих випадках, коли існує пряма загроза життю та здоров’ю людини. Рішення щодо госпіталізації бригада швидкої приймає, провівши обстеження. До уваги беруться ознаки вірусного захворювання, життєві показники, наявність таких симптомів як біль в грудній клітці, задишка в спокої, порушення свідомості, дихальна недостатність та інші ознаки, що свідчать про критичний стан пацієнта. Якщо причин для госпіталізації немає, пацієнтам дають поради щодо самоізоляції.
2. Чи можна під час пандемії укласти декларацію про вибір сімейного лікаря онлайн?
На сьогодні нормативними документами не передбачена онлайн-процедура подання декларації до лікаря, який надає первинну медичну допомогу. Але це стане можливим у наступному році, коли запрацює сервіс “Електронний кабінет пацієнта”. Цей сервіс дозволить пацієнту подати декларацію онлайн.
Наразі щоб подати декларацію до лікаря первинки потрібно мати паспорт, ідентифікаційний код (оригінали документів) та мобільний телефон. За дітей до 14 років декларацію з лікарем підписують батьки. Це може зробити один із батьків. Для цього потрібні документи батька або матері (паспорт, ідентифікаційний код), свідоцтво про народження дитини і мобільний телефон. Якщо дитині уже виповнилося 14 років і вона отримала паспорт, то підписати декларацію з лікарем (педіатром чи сімейним лікарем) вона може самостійно. Для підписання декларації індивідуальний податковий номер дитини не потрібен.
3. Чи мають пацієнта повідомляти, що його сімейний лікар звільнився?
Так, центри первинної медичної допомоги мають інформувати пацієнтів про звільнення тих лікарів, з якими вони уклали декларації. Ось яким чином:
розміщувати інформацію безпосередньо у центрі первинної медичної допомоги, в доступному для пацієнтів місці;
розміщувати інформацію на веб-сайтах, у соцмережах відповідного ЦПМСД. Звичайно, якщо заклад має власні веб-сторінки;
індивідуально повідомляти пацієнтів телефоном чи в інший спосіб, визначений пацієнтами.
4. Де можна знайти єдиний онлайн-реєстр з переліком лікарів, до яких ще можна подати декларацію?
На сайті НСЗУ є дашборд “Електронна карта місць надання первинної медичної допомоги”. Саме тут https://nszu.gov.ua/e-data/dashboard/pmd-map знаходиться перелік усіх закладів надання первинної медичної допомоги, які мають договір з НСЗУ та усіх лікарів первинки – педіатрів, терапевтів та сімейних лікарів.
Щоб дізнатись, чи може певний лікар набирати нових пацієнтів, потрібно подивитись на позначки щодо досягнутого ліміту декларацій біля кожного прізвища лікаря. Якщо навпроти прізвища стоїть галочка, то лікар уже набрав оптимальну кількість пацієнтів. Якщо стрілочка вгору, – то ще ні.
5. Чи повинен сімейний лікар давати пацієнту власний номер мобільного і чи можна дзвонити сімейному лікарю в будь-який час, якщо з’явились симптоми COVID-19?
Сімейний лікар може обирати спосіб зв’язку з пацієнтом. Це може бути або особистий номер, або робочий месенджер, або робочий мобільний центру ПМД. В будь-якому разі при лікуванні в домашніх умовах пацієнта з COVID-19 не залишають напризволяще. Його стан контролюють медичні працівники закладу первинної медичної допомоги. Але спосіб контролю обирається сімейним лікарем індивідуально.
Якщо у пацієнта з’явились симптоми COVID-19, які не становлять загрози його життю, то дзвонити своєму сімейному лікарю потрібно в робочі години. Невідкладна ситуація потребує невідкладної допомоги, а це – дзвінок на 103. За зверненням по телефону лікар-консультант центру екстреної медичної допомоги консультує пацієнтів з питань коронавірусної хвороби цілодобово.